mandag den 24. oktober 2022

Sashikobroderier

Jubii, jeg har stiftet bekendtskab med en ny broderiform. Og tænk sig, der skal ikke tælles og sys efter mønster. Jeg tog til Store Broderidag i Thorning den 17. august. Det var der også 100 andre damer der gjorde. Vi traf Renèe Heegaard Jespersen, der skulle være kursusleder. Det var lidt svært for hende med så mange deltagere, men jeg købte et kit med stoflapper, stramaj og grå filt med en lædersnor, orange amagergarn og en fin nål. Jeg tænkte, hvad det mon skulle gøre godt for, men gik dog i gang. Jeg fik det gjort færdig derhjemme og opdagede så, hvad det kunne. Det endte med en lille pung.



Den blev ret overbroderet og det var sjovt at finde på nye sting.
Det er endt med en lilla toilettaske og en blå kosmetikpung. Der er eksperimenteret med ombøjede kanter og trævlekanter. Måske er det lidt langt fra det japanske sashikobroderi, der mest blev brugt til reparationer. Det har vel så udviklet sig til en selvstændig broderiform. Nu er det min udgave, der lægger op til at bruge noget af alt mit patchworkstof og broderigarn. Den her leg med former og farver og en broderinål taler vældig til mig. Det kan jeg blive ved med længe, men så får jeg dårlig samvittighed, fordi der også skal arbejdes videre med min lille webshop: historiskbroderi.dk
 og mit historiske broderi.

 



Her er en hel lille forsamling af alle mine punge. De skal egentlig være til salg i Saksild sognehus til vores kirkebasar den 3. december til fordel for kirkens menighedsarbejde. men jeg vil også være med til julemarkedet i Tissø Vikingecenter den 10. december, så der skal gerne være noget til begge dele.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar